Pracovní činnosti - 2. období
1. 9. 2011
Cílové zaměření v 5. ročníku
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OVO:
§ vytváří přiměřenými pracovními operacemi a postupy na základě své představivosti různé výrobky z daného materiálu
§ využívá při tvořivých činnostech s různým materiálem prvky lido-vých tradic
§ volí vhodné pracovní pomůcky, nástroje a náčiní vzhledem k použitému materiálu
§ udržuje pořádek na pracovním místě a dodržuje zásady hygieny a bezpečnosti práce
§ poskytne první pomoc při úrazu
§ provádí při práci se stavebnicemi jednoduchou montáž a demontáž
§ pracuje podle slovního návodu, jednoduchého náčrtu
§ provádí jednoduché pěstitelské činnosti, samostatně vede pěsti-telské pokusy a pozorování
§ ošetřuje a pěstuje podle daných zásad pokojové i jiné rostliny
§ volí podle druhu pěstitelských činností správné pomůcky, nástro-je a náčiní
§ orientuje se v základním vybavení kuchyně
§ připraví samostatně jednoduchý pokrm
§ dodržuje pravidla správného sto-lování a společenského cho-vání
§ na PC využívá základní stan-dardní funkce a jeho ne-jběžnější periferie
§ chrání data před poškozením, ztrátou a zneužitím
§ respektuje pravidla bezpečné práce s hardware i software a postupuje poučeně v případě jejich závady
§ při vyhledávání informací na internetu používá jednoduché a vhodné cesty
|
DV:
§ vystřihuje, lepí skládá, vytrhává papír
§ sbírá, třídí, suší rostliny, listy, semena
§ vyhledává a dotváří přírodniny na základě představ
§ opracovává a aranžuje přírodniny
§ udržuje pořádek a čistotu na svém pracovišti
§ pracuje podle slovního návodu
§ zvládá jednoduché pracovní postupy
§ získává pracovní dovednosti a návyky při pracích s různým materiálem
§ citlivě přistupuje ke své práci a okolí
§ umí pracovat se šablonou
§ učí se zacházet s různými nástroji
§ zvládá jednoduché opracování dřeva
§ spolupracuje ve dvojicích a větších skupinách
§ učí se respektovat požadavky bezpečnosti a hygieny práce
§ umí zhodnotit výsledek své pra-covní činnosti
§ seznamuje se s lidovými zvyky a tradicemi, některé si vyzkouší
§ modeluje tvary podle předlohy
§ zvládá různé druhy stehů, našívání knoflíků, sešívání, látání
§ poznává různé druhy textilií a získává poznatky o jejich výrobě
§ pracuje uvědoměle, tvořivě a samostatně
§ zná historii českých svátků a zvyklostí
§ učí se základním pěstitelským činnostem
§ podílí se na ochraně a tvorbě životního prostředí
§ vytváří si základy pracovních návyků
|
PRÁCE S PAPÍREM A KARTO-NEM
§ s papírem a kartonem – vyřezá-vání, vystřihování, děrování, pro-storové konstrukce, polepování, tapetování
PRÁCE S KOVEM
§ tvarování kovových fólií, drátu, rytí, vyhlazování
PRÁCE SE DŘEVEM
§ - zatloukání hřebíků, broušení, pilování, poznávání druhů dřeva, lepení, barvení, vrtání ruční vrtačkou, nebozezem, opracová-vání výrobků
PRÁCE S PŘÍRODNINAMI
§ aranžování
§ vytváření jednoduchých výrobků z dostupných přírodnin
PĚSTITELSKÉ PRÁCE
§ ošetřování pokojových květin
§ vegetativní množení rostlin
§ rostliny jedovaté, rostliny jako drogy, alergie
PRÁCE S TEXTILEM
§ stehy, sešívání, základní poznatky o tkaní, háčkování, tkaní, batika
KONSTRUKČNÍ PRÁCE SE STAVEBNICÍ A TECHNICKÝMI PROSTŘEDKY
§ montáž a demontáž stavebnico-vých prvků, montáž elektrického obvodu – instalování, různé možnosti zapojení
§ využívání PC - formáty souborů, multimediální využití počítače se základními způsoby komunikace, s formulacemi požadavku při vyhledávání na internetu
ÚPRAVA POKRMŮ
§ výběr, nákup a skladování potravin
§ technika v kuchyni – historie a význam
§ stravování, jídelníček, zdobení cukroví, apod.
VÝROBA DOPLŇKŮ
§ přívěsky, náramky, ozdoby, kultura odívání – péče o svůj vzhled
§ - lidové zvyky, tradice, řemesla
|
OSV 1
OSV 2
OSV 3
OSV 4
OSV 5
EV 1
EV 2
EV 3
EV 4
|